У травні 2015 року Верховною Радою України був прийнятий Закон України ""Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору", яким було значно підвищено ставки судового збору для звернення до суду.
Прийняття такого закону обгрунтовували необхідністю підвищення таким чином ефективності цивільного процесу, що було передбачено у підпункті «b» пункту 35 Меморандуму про економічну та фінансову політику (між Україною і Міжнародним валютним фондом)
Підвищення ставки судового збору при зверненні до кожної вищої судової інстанції обумовили більшою ресурсною затратністю розгляду справ у судах апеляційної, касаційної інстанції та Верховному Суді України, порівняно з місцевими судами.
Ніби й можна поставитися з розумінням. Але як зрозуміти закупівлю під час війни судовою адміністрацією 49 (сорока дев'яти) автомобілів TOYOTA CAMRY комплектацій Premium та Elegance, з яких 5 для судової адміністрації, 2 для школи суддів.
Це при тому, що в більшості судів районної ланки не створенні умови не те що для відвідувачів, а й для самих же працівників та суддів.
Що цікаво, коли під час тендеру запитали, чи можливо поставити автомобілі з двигуном 1,8 що б їх значно здешевило, організатор торгів надав відмову. Комплектація має бути лише 2,5 л. Потужність в ціні)
З іншого боку простим людям з прийняттям цього закону було суттєво обмежено доступ до правосуддя, оскільки не кожен здатний сплатити судовий збір за звернення до суду за захистом свої прав 770-2500 грн. А потім ще за подання апеляції та касації.
Практика демонструє, що наповнення бюджету шляхом стягнення судового збору деколи переходить межі розумності.
Ось деякі приклади.
Примусове стягнення Вінницьким апеляційним адміністративним судом судового збору з дружини загиблого воїна АТО за подачу апеляційної скарги у справі, пов'язаній із оскарженням постанови державного виконавця про закриття виконавчого провадження за стягненням одноразової грошової допомоги за загибель чоловіка
Через несплату судового збору залишення без руху Верховним судом касаційної скарги матері загиблого солдата строкової служби у справі про оскарження відмови МО України виплатити їй допомогу у зв'язку із загибеллю сина, який під час служби був збитий автомобілем.
Залишення без руху позовної заяви матері-героїні про право власності на земельну ділянку через те, що районний суд розцінив 740 гривень як недостатній розмір судового збору.
Відмова Окружного адміністративного суду м.Київа у задоволенні клопотання про звільнення від сплати судового збору учасника АТО, який оскаржує бездіяльнусть в наданні відповідного статусу.
Такі приклади можна довго перераховувати. Незважаючи, що суми досить значні, люди погоджуються платити, сподіваючись на те, що правосуддя дійсно покращиться, на те, що у судах будуть створені гідні умови для перебування та участі в засіданнях.
Виявляється забезпечення мобільності суддів є одним з пріоритетних завдань для забезпечення правосуддя в Україні.
Прийняття такого закону обгрунтовували необхідністю підвищення таким чином ефективності цивільного процесу, що було передбачено у підпункті «b» пункту 35 Меморандуму про економічну та фінансову політику (між Україною і Міжнародним валютним фондом)
Підвищення ставки судового збору при зверненні до кожної вищої судової інстанції обумовили більшою ресурсною затратністю розгляду справ у судах апеляційної, касаційної інстанції та Верховному Суді України, порівняно з місцевими судами.
Ніби й можна поставитися з розумінням. Але як зрозуміти закупівлю під час війни судовою адміністрацією 49 (сорока дев'яти) автомобілів TOYOTA CAMRY комплектацій Premium та Elegance, з яких 5 для судової адміністрації, 2 для школи суддів.
Це при тому, що в більшості судів районної ланки не створенні умови не те що для відвідувачів, а й для самих же працівників та суддів.
Що цікаво, коли під час тендеру запитали, чи можливо поставити автомобілі з двигуном 1,8 що б їх значно здешевило, організатор торгів надав відмову. Комплектація має бути лише 2,5 л. Потужність в ціні)
З іншого боку простим людям з прийняттям цього закону було суттєво обмежено доступ до правосуддя, оскільки не кожен здатний сплатити судовий збір за звернення до суду за захистом свої прав 770-2500 грн. А потім ще за подання апеляції та касації.
Практика демонструє, що наповнення бюджету шляхом стягнення судового збору деколи переходить межі розумності.
Ось деякі приклади.
Примусове стягнення Вінницьким апеляційним адміністративним судом судового збору з дружини загиблого воїна АТО за подачу апеляційної скарги у справі, пов'язаній із оскарженням постанови державного виконавця про закриття виконавчого провадження за стягненням одноразової грошової допомоги за загибель чоловіка
Через несплату судового збору залишення без руху Верховним судом касаційної скарги матері загиблого солдата строкової служби у справі про оскарження відмови МО України виплатити їй допомогу у зв'язку із загибеллю сина, який під час служби був збитий автомобілем.
Залишення без руху позовної заяви матері-героїні про право власності на земельну ділянку через те, що районний суд розцінив 740 гривень як недостатній розмір судового збору.
Відмова Окружного адміністративного суду м.Київа у задоволенні клопотання про звільнення від сплати судового збору учасника АТО, який оскаржує бездіяльнусть в наданні відповідного статусу.
Такі приклади можна довго перераховувати. Незважаючи, що суми досить значні, люди погоджуються платити, сподіваючись на те, що правосуддя дійсно покращиться, на те, що у судах будуть створені гідні умови для перебування та участі в засіданнях.
Виявляється забезпечення мобільності суддів є одним з пріоритетних завдань для забезпечення правосуддя в Україні.
Коментарі
Дописати коментар